27 travnja, 2024 12:59 pm

Kako očuvati glazbeni identitet uz pomoć Simfonijskog Orkestra HRT

Nedavno je Simfonijski orkestar HRT-a  održao redovan koncert iz svojega Majstorskog ciklusa pod ravnanjem šefa-dirigenta Pascala Rophéa. U normalnim uvjetima to ne bi bila neka vijest, nego redoviti pregled kvalitativnih glazbenih događaja. Međutim, današnje okolnosti su daleko od toga.

Piše: Darko Brlečić

Naime, Mirjam Pustički Kunjko, koncertna majstorica orkestra pročitala pismo koje je orkestar pripremio kao zajedničko obraćanje publici. Pismo je to koje je razotkrilo nepravdu i sramotu koja se, bez pravoga rješenja ili većih pomaka, kontinuirano odvija već desetljećima. Za neupućene, koncertni majstor, u orkestru voditelj dionice prve violine i izvođač violinskih solo-točaka, pomoćnik dirigenta u uvježbavanju programa (u nuždi i zamjenik). Da bi se to postalo potrebni su sati učenja, vježbe, napornog rada i mnogih odricanja. Zapravo, sve to također vrijedi i za ostale članove orkestra.

Mo. Rophé i Simfonijski orkestar HRT-a Foto: Jasenko Rasol/HRT

Problemi  s kojima se ovaj orkestar već duže vrijeme bori su neadekvatna primanja s obzirom  stričnu spremu, kompleksnost nastupa, te izostanak glazbenika. Naime, ovo potonje je vezano za audicije na koje se nitko ne želi javiti jer bolje uvjete (materijalne i financijske prirode) nude se negdje drugdje. Žalosno ali istinito.

Odličnu elaboraciju ovog bitnog problema je odradila Marija Saraga. U nastavku je link koji objašnjava cjelovitost navedenog problema https://glazba.hr/citaj/izvjestaj/apel-borba-s-vjetrenjacama/

 

Komentari

comments

O Darko Brlečić

Pročitaj i ovo

Otkazi u globalnoj tehnološkoj industriji

Je li brzi rast tehnološke industrije došao po cijenu njezine radne snage? Suprotno općoj percepciji, …