27 svibnja, 2022 2:14 am

Potraga za čistim zvukom

Piše: Darko Brlečić

Potraga za čistim zvukom je dugogodišnje istraživanje mnogih ljubitelja dobrog zvuka koji se nalaze pod oznakom audiofili. U toj potrazi nerijetko se troše enormne količine novaca i vremena, te nerijetko dolazi do razočarenja. Mnogi etablirani proizvođači audio opreme rado će dati  pokoju sugestiju za tako što.

Različiti  pojmovi su korišteni nebrojeno puta kod opisivanja kvalitete zvuka, odnosno kvalitete tehničkih komponenti audio opreme.  Marantz, Yamaha, Mark Levinson, McIntosh, Technics su imena iza kojih stoje raznolika rješenja i ideje  vezane za potragu prema čistom zvuku. Kroz ime potonjeg ćemo dati neke natuknice za lakše razumijevanje i snalaženje.

 

Što je zapravo čisti zvuk ?

Čisti zvuk bi trebao biti zvuk lišen popratnih šumova, smetnji, vibracija i parazitskih sekvenci koji se pojavljuju tijekom prijenosa audio signala. To bi trebalo biti u idealnim uvjetima. No, nažalost to nije baš tako. Ali se može štošta učinit  kako bi se barem približilo tom idealu !

Prvi korak:

Izvor zvuka kao osnova

Osnova reprodukcije tonskog zapisa može doći u analognoj domeni poput gramofona ili u digitalnoj domeni poput CD/Streamera. Naravno, sve ovisi o slušateljevim preferencijama.

Gramofonska integracija ima svoju masu, težinu po pitanju fizičkih dimenzija. Njen smještaj ne smije imati bilo kakav upliv u zvuk. Konstrukcijska ideja s popratnom masom je evoluirala kroz  model SL-1200. Technics SL-1200 Grand Class posjeduje uravnotežene odnos unutar same konstrukcije. Maksimalno tvornički prilagođen gramofon u kombinaciji s optimalnim odabirom gramofonske zvučnice donosi bitan iskorak ka realizaciji čistog zvuka.

 

Digitalna integracija u obliku CD/SACD/Streamera je sustav reprodukcije koji već duže vrijeme zauzima proctor  u svim relevantnim medijima. Technics  SL-G700 je kao složeni sustav daleko manje osjetljiv na vanjske fizičke podražaje u odnosu na gramofonsku integraciju. No, zato je na unutrašnjem konstrukcijskom planu puno rađeno kako bi se došlo do protoka bešumnog signala. Ipak ne treba zaboraviti da CD/SACD digitalni sklop se nalazi u jednom zajedničkom kućištu s DAC/Streaming sklopovljem. Ono što ovaj sustav za reprodukciju izdvaja od svega ostalog je visok stupanj dinamičkog otklona, te bogata lepeza raznih digitalnih audio formata i kodeka.

Drugi korak:

Stereo pojačalo kao bitna karika između izvora i zvučničkog sustava

Technics na našim prostorima a i šire je poznat po gramofonima i stereo pojačalima. Modeli iz 70 I 80 tih godina prošlog stoljeća nerijetko postižu visoke cijene na SH tržištu. Današnje moderne konstrukcije pojačala zahtijevaju drugačiji pristup. U tom segment model SU-G700M2 čini značajan iskorak. Moderno stereo integrirano pojačalo u sebi objedinjuje četiri komponente – pretpojačalo, dva odvojena  mono bloka i digitalnu sekciju. Kako bi unutrašnje smetnje bile svedene na minimum (one znaju degradirati signalni put) svaka ugrađena komponenta ima odvojeno napajanje, stabilizaciju i zaštitni oklop od utjecaja drugih komponenti. Takav koncept jamči dugotrajni rad i pristup čistom zvuku.

 

 

Treći korak :

Zvučnički sustav kao završna karika

Odabir zvučničkog sustava nije jednostavna procedura. Naime, dosta toga ovisi o akustici prostorije u koju se smještaju zvučnici. Osim toga, nije isto staviti velike višestazne samostojeće zvučnike ili male dvostazne monitorske. Ovi potonji vrlo često su glavni odabir  ljubitelja glazbe i dobroga zvuka. Njihove fizičke dimenzije ne zahtijevaju preveliki adaptivni upliv na sobnu akustiku. Lako se snalaze s raznim pojačalima, a nerijetko znaju napuniti veće prostore  bogatim detaljnim i preciznim zvukom. Za navedene uvjete Technics nudi svoj monitor pod oznakom SB-C600.

Technics SB-C600 je kompaktni dvostazni bas refleksni zvučnik s jedinstvenom koaksijalnom zvučničkom jedinicom koja radi kao točkasti izvor. Nešto slično davnih dana je imao KEF, Tannoy itd. Unutrašnjost krutog kućišta  s posebnom  pregradom za montiranje zvučnika potiskuje vibracije za krajnje prirodan zvuk uz vrhunsku vremensku komponentu i trodimenzionalnu pozornicu. Konstrukcija s prednjim bass reflex otvorom omogućuje lakšu smještajnu  adaptaciju prema prostoru i najmanji upliv sobne akustike na čistoću zvuka.

 

Sve navedeno služi za lakše snalaženje prilikom kreiranja vlastitog audio sustava…

 

 

Komentari

comments

O Darko Brlečić

Pročitaj i ovo

SVS proširuje svoj kabelski program s XLR i Optički kabelom

Piše: Darko Brlečić Balansirani XLR kabeli su kabeli koji se koriste u profesionalnoj i studijskoj …

Odgovori