29 ožujka, 2024 11:52 am

Muzičko “stream-ripping” piratstvo dominantno u UK

Stream-kopiranje je sada najdominantniji oblik glazbenog piratstva u Ujedinjenom Kraljevstvu, prema istraživanju Ureda za intelektualno vlasništvo i PRS za glazbu. Praćenje internetskog kršenja autorskih prava (OCI), koju je naručio IPO, otkrio je da 15 posto korisnika interneta u Velikoj Britaniji, oko 7 milijuna ljudi, prenosi ili preuzima materijal koji krši autorska prava
Legitimni stream je ponovno postao popularan, a Spotify je vidio značajan porast broja korisnika od 7 posto od 2016. godine.

Međutim, nelegitimno prilagođene set-top boxovi, koje korisnicima omogućuju nezakonito prikazivanje premium televizijskih sadržaja kao što su filmovi s velikim brojem filmova, prijete da će potkopati nedavni napredak. 13 posto on-line prekršitelja upotrebljava okvire za streaming koji se mogu lako prilagoditi za prijenos neovlaštenog sadržaja. U nastojanju da shvatimo gdje daljnje akcije mogu biti potrebne za rješavanje ovog problema IPO je također objavio poziv za preglede. Vladin odgovor trebao bi biti objavljen kasnije ovog ljeta.

Pravni prijenos glazbe također je prijetnja. Streaming, čime korisnici Interneta uklanjaju i pohranjuju sadržaj daleko od originalne platforme za generiranje prihoda od oglašavanja, postaje značajan problem.
Nekoliko web mjesta i aplikacija omogućuju korisnicima da Spotify pjesme, YouTube videozapise i ostale streaming sadržaje pretvore u trajne datoteke za pohranu na telefonima i računalima. Snimke za snimanje, u tužbi podnesenom protiv Youtube-mp3.org u rujnu 2016. godine, tvrdili su da se “desetke ili čak stotine milijuna pjesama protupravno kopiraju i distribuiraju svakodnevno”.

Smatra se da samo jedna usluga ima više od 60 milijuna mjesečnih korisnika. Prema istraživanjima, 15 posto odraslih osoba u Velikoj Britaniji redovito koristi te usluge, a 33 posto njih dolazi iz dobne skupine od 16 do 24 godine.

Ukupna upotreba web-lokacija  povećala se za 141,3% u razdoblju od 2014. do 2016., zasjenivši sve ostale nezakonite glazbene usluge.

Ros Lynch, direktor za autorska prava i IP izvršitelja na IPO-u, izjavio je: “Sjajno je što legalni streaming i dalje predstavljaju izuzetno popularan izbor za potrošače. Uspjeh i popularnost ovih platformi pokazuju važnost evolucije i inovacija u zabavnoj industriji. Ironično, to je inovacija koja također pogoduje onima koji žele potkopati IP prava i imati financijsku korist od kršenja autorskih prava. Nikada nije bilo više izbora ili fleksibilnosti za potrošače televizije i glazbe, međutim, nezakoniti uređaji za stream i stream-kopiranje prijete tom napretku. ”

“Stvoritelji sadržaja zaslužuju plaćanje za svoj rad – to nije sivo područje. Ova vlada vrlo je ozbiljno shvaća IP kršenje, a mi radimo s našim industrijskim partnerima i policijom za rješavanje ove prijeteće prijetnje “, potvrdila je.

“Nadamo se da će ovo istraživanje pružiti osnovu za obnovljenu i ponovno usredotočenu predanost rješavanju online kršenja autorskih prava”, dodao je Robert Ashcroft, izvršni direktor, PRS za glazbu. “Dugoročno zdravlje kulturnih i kreativnih sektora u Velikoj Britaniji je u najboljem interesu svih ljudi, uključujući i one davatelja digitalnih usluga, a ključni je koordinirani pristup industrije i vlade za rješavanje .

 

Komentari

comments

O Dragan Arunović

Pročitaj i ovo

Otkazi u globalnoj tehnološkoj industriji

Je li brzi rast tehnološke industrije došao po cijenu njezine radne snage? Suprotno općoj percepciji, …